Ediția din 2024 a unuia dintre cele mai mari festivaluri de heavy metal, Summer Breeze Open Air, s-a desfășurat între 14 și 17 august, în Dinkelsbühl, Bavaria, Germania. Pe data de 16 august, începând, aproximativ, cu orele 18:05, au urcat, pe scena evenimentului, membrii Delain.
Formația a fost fondată în 2002, în Zwolle, Overijssel, Țările de Jos, de către Martijn Westerholt (fratele chitaristului Robert Westerholt, fost membru Within Temptation). Multă vreme, trupa a fost condusă de vocalista Charlotte Wessels, alături de care Delain a devenit unul dintre cele mai cunoscute și apreciate grupuri de metal simfonic la nivel mondial.
În 2022, componența trupei a trecut prin modificări serioase (cum nu o mai făcuse din 2005), astfel încât anul 2024 a surprins Delain în formula: Martijn Westerholt (clape, voce secundară, orchestrații), Diana „Leah” Orga (voce principală), Ludovico Cioffi (chitară bas, voce secundară, growl), Ronald Landa (chitară, voce secundară) și Sander Zoer (tobe).
Solista formației, Diana Leah, s-a născut pe data de 27 august 1990, în Alba Iulia, județul Alba, și, multă vreme, a colaborat cu numeroși DJ și producători de muzică trance, așadar, pentru majoritatea fanilor Delain (inclusiv pentru mine), a fost surprinzătoare alegerea ei ca înlocuitoare a lui Charlotte Wessels. Cu toate acestea, după cum am putut audia la Summer Breeze Open Air (grație celor de la ARTE Concert, care au făcut accesibil publicului streamul oficial al festivalului german), Diana se descurcă excepțional interpretând și creații mai vechi ale formației, nu doar cele compuse special pentru vocea ei, aducând ceva aparte fiecărei melodii cântate cu zâmbetul pe buze și purtând căldură în suflet.
Pe scena din Dinkelsbühl au răsunat piese minunate ale trupei Delain, precum: „Burning Bridges” (recunosc, melodia aceasta este una dintre preferatele mele), „The Quest and the Curse”, „Invidia”, „Get the devil out of me”, „Army of Dolls”, „Queen of Shadow”, „The Gathering” (de asemenea, o melodie la care țin foarte mult), „Don’t Let Go”, „Moth to a Flame” și „We Are The Others” (o melodie-fenomen ale cărei versuri profunde sunt dedicate regretatei tinere englezoaice Sophie Lancaster, care a sfârșit într-un mod tragic, bătută, în august 2007, pentru că era diferită, făcând parte din subcultura goth).
M-am bucurat mult ascultând setlistul foarte bine realizat al trupei, întrucât, din punctul meu de vedere, piesele alese au fost cu adevărat printre cele mai bune din întreaga sa discografie.
Consider că, în acest moment, Delain rămâne una dintre formațiile care vor populariza și pe mai departe metalul simfonic, ducându-l la distincția meritată de cel mai complex gen muzical, ce nu trebuie neapărat să nu fie și „catchy” sau, adesea, ușor jucăuș, împletindu-se și cu alte stiluri. Un gen care unește tot ce este frumos în rock/metal prin melodii ca aceea despre care vorbesc membrii formației în piesa „The Gathering” (regăsită pe albumul „Lucidity”, 2006): „The song [...] that might bring,/Eternal life, The Gathering” (traducere: „Cântecul [...] care poate aduce/Viața eternă, Adunarea”).
Victoria-Maria Pripon
0 Comentarii